Nov 19, 2010

Danger Danger !!!






~ lg info benda2 yg bahaya utk anda ~


1. Fluoride
Terdapat pada ubat gigi.Juga diguna untuk mengawet makanan dalam tin.
contoh: Sardin.Tahukah bahan utama racun tikus adalah Fluoride.
Solution : Sila beli ubat gigi yang tiada fluoride. Sebanyak 35 buah negara telah haramkan penggunaan fluoride.

2. Chlorine
Digunakan dalam rawatan air kumbahan. Chlorine tidak dapat dibuang apabila memasuki tubuh anda. Kemasukan dan penyerapan klorin adalah 99% melalui liang peluh anda dan bukan melalui air minum. Nak tahu kenapa? Sebab klorin akan meruap/terhapus ketika sesi pemanasan air minum. Jadi kalau ingin minum, pastikan air anda dimasak. Klorin molekulnya halus iaitu berukuran 0.010 milimiter atau 10 mikron, jadi penapis air yang sehalus 0.0001 mikron pasti dapat menapisnya 100% . Kehalusan molekulnya menyebabkan ia mudah diserap melalui tubuh anda ketika sesi anda mandi.

3. Bisphenol-A = BPA
Merupakan bahan penggangu hormon. Ia menyebabkan menyebabkan kanak-kanak menjadi matang dengan cepat. Pada kanak-kanak wanita ia akan menyebabkan penumbuhan bulu pada kemaluan, mempercepatkan kitaran haid, risiko barah payudara. Kepada kanak-kanak lelaki, ia mempercepatkan penghasilan mani dan risiko barah prostate. Bahan ini digunakan dalam industri plastik. 99% Plastik dan tin minuman mengandungi bahan ini. Ini termasuklah botol susu anak anda. Lima buah syarikat gergasi pengeluar produk bayi kini sedang disaman oleh mahkamah tinggi antarabangsa.

4. Monosodium Glutamat a.k.a MSG
Bahan ini digunakan dalam 100% industri permakanan. Bahaya bahan ini telah diketahui umum, namun ramai yang buat endah tak endah. Dalam tahun 1989, Malaysia dikejutkan dengan berita gempar. Pengeluar bahan MSG terbesar iaitu Pak Aji Naik Moto menggunakan bahan mentah untuk menghasilkan MSG daripada binatang yang haram iaitu BABI. MSG adalah bahan utama racun rumpai dan lalang. Kenapa anda harus makan atau mengambilnya? Adakah kerana makanan atau lauk anda jadi lebih sedap apabila anda bubuh MSG? Ada banyak cara lain untuk sedapkan masakan anda. Bahan ini mampu merosakkan fungsi buah pinggang dan hati anda dengan cepat sekali.

5. Aspartame
Ia sejenis pemanis tetapi bukan gula. Digunakan dalam makanan dan minuman yang dijual dipasaran. Ia juga dikategorikan sebagai racun. Aspartame digunakan secara meluas pada tahun 1970. Kesan-kesan pengambilan aspartame ini boleh dilihat secepat 24jam! Masalah yang akan dihidapi spt resdung/bersin/selsema, migrain, bunyi berdesing dalam telinga, kepala berdengung, cepat penat & letih lesu, paras gula dalam darah meningkat / kencing manis, payah kencing /batu karang/radang pundi@saluran kencing. Air tin paling tinggi kandungan aspartame-nya.Jika ada rakan anda yang suka minum KOKAKOLA dan sebagainya dinasihatkan berhati-hatilah.

6. Melamine - October 2008
Kita gempar lagi... Racun Toksik terlepas... Kini sasarannya bayi dan kanak-kanak.


p/s: ulasan cik ain

1. tu r org suh guna kayu sugi je ... baik untk gigi ... menguatkan dan bgs utk mengelakkan bau mulut.

2.ok x heran r knp zaman2 dulu org blh hidup lama. diorg mandi perigi. ni nk kn korek perigi ni. huhuhu

3.ptt la budak2 sekarang ni br 10 thun dh period ... gosh !!!

4.dh tau da. ajinomoto mmg x bgs . klu korg x caya jom kt buat experimen . korg g letak 2 sudu ajinomoto kt dlm pasu bunga fav mama korg ... tunggu 1 minggu . jgn tanye klu korg bgn pagi2 mama korg kejar korg ngan penyapu coz pokok bunga kesygn dia yg dia import dr Jepun mati kering ! hahahaha

5. x reti2 minum air msk je pas ni

6. susu ibu adalah susu yg terbaik . so lets breast feed our BABY !!! ( bukan papa nye ye )

~ Hohohoho slamt hari raya aidiladha ~

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

kaching !!!

Followers